Doaku Untukmu

Bismillahirahmanirahim..

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,
Ampun kan Lah dosa-dosa ibu bapa kami, Ampunkan segala dosa-dosa kami, Tempatkan roh ibu bapa kami disisimu Ya Allah,
Ya Allah engkau la tuhan kami yang satu, Engkaulah tuhan yang maha mendengar,
Pelihara tingkahlaku kami,
Lindungi kami dari segala kekufuran,
Ya Allah Jauhkan kami dari sifat riak, sifat tamak, sifat sombong,
jauhkan kami dari perasaan hasad dengki.

Permudahkanlah segala urusan kami Ya Allah.

Amin..amin ya Rabbalalamin.

Tuesday, July 28, 2009

Mcm mn nak menaikan smgt??

::Salam::

korang ade idea tak,
mcm mn nak menaikan smgt nak pegi keje??
nak buat cam, tak sbr2 nak g keje..
hurm..aku ni dah mls nak g keje..

tak tau nak wat mcm mn dah..aish..

atas permintaan ramai, resipi tuk kek smlm erk..

1 cwn tepung gandum
1 sk bikabonat
1 sk baking powder
2 biji telur (3 biji pon boleh)
1/2 cawan serbuk koko
1 cwn gula perang
1/2 susu pkt manis
1 cwn susu segar
1 cwn minyak msk (leh gak guna butter)

method**

1- ayak tepung gandum,bikarbonat n baking powder(akk tak ayk pon)
2- masukkan serbuk koko,gula perang, minyak msk, susu segar dan susu pkat
ke dlm periuk n msk diatas api perlahan--hingga larut..
3 - pukul telur hingga kembang
4- masukkan telur yg dipukul tadi ke dlm bancuhan koko, kacau hingga sebati..
5- masukkan tepung yg diayak tadi sedikit demi sedikit.hingga larut.
6- sapu sedikit minyak ke dlm loyang. masukkan bancuhan tadi.
tutup loyang dgn aluminium foil.dan kukus selama 1 jam 15 minit.(akk msk sejam je)

ok...selamat mencuba

5 comments:

asna cute said...

hmm asna pagi2 pikir mcm nie jer time bagun hari keje..

syok yea g keje boley jumpe kwn2 blog n xsabar2 nak update n tau citer pasal rakan blog..and main FB hehe

=))

Naniey said...

hehehe..dulu akk excited gak..tp skang..aish..

Haliza said...

awk, same la sy pon da mls nk gi keje. on9 tiap² hari pon mcm da bosan. huhu..

Naniey said...

to heliza - tau takpe..huhuh...mcm mn nak buat erk

~ceRRy beRRy~ said...

haaa..
setiap pg akak kene melawa..
yes~!! itu mst!!
sbb bila akak bersiap2 nk g keje lawa2 kan..cam bersemangat jek..
sbb x sabar2 nk tggu respon org len tgk kite comey jek setiap hari..
hehehe..
petua akak ifa yek =)