Doaku Untukmu

Bismillahirahmanirahim..

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,
Ampun kan Lah dosa-dosa ibu bapa kami, Ampunkan segala dosa-dosa kami, Tempatkan roh ibu bapa kami disisimu Ya Allah,
Ya Allah engkau la tuhan kami yang satu, Engkaulah tuhan yang maha mendengar,
Pelihara tingkahlaku kami,
Lindungi kami dari segala kekufuran,
Ya Allah Jauhkan kami dari sifat riak, sifat tamak, sifat sombong,
jauhkan kami dari perasaan hasad dengki.

Permudahkanlah segala urusan kami Ya Allah.

Amin..amin ya Rabbalalamin.

Monday, June 8, 2009

Agar kek coklat

sekadar hiasan

::Salam::

last week masak2 tuk MrF..
heheh..

tengok pic tu..tu lah agar2 kek coklat..
MrF suke..
bile die suke, rase berbaloi masak ..

**resepinyer

1 paket agar2 25 g
6 cawan air
1 tin susu cair brand ikut suke
1 mangkuk lebihan kek coklat
sedikit esen vanila
gula ikut suke..nak manis tau kureng

**method

1) masak agar2 bersama2 6 cawan air td - smpai hancur/larut
2) masukkan separuh susu cair tadi ke dalam larutan agar2 masak hingga mendidih
3) masukkan gula & esen vanila
4) bahagi 2 larutan agar2 td..separuh masukkan dalam loyang n sejukakn
5) kek coklat itu td blendkan bersama susu cair hingga hancur dan masukkan kedalam larutan agar2 yg separuh lagi...
6) bile agar2 susu td dah sejuk, masukkan campuran agar2 kek coklat tadi(rujuk no 5)..lorekkan sedikit agar2 susu sebelum agar2 coklat dituang. .
7) sejukkan dlm peti ais..

t0 ifa - bile da buat bg tau erk..heheh..sedap tau




kredit to : myresipi.net

6 comments:

asna cute said...

HUaaaaaa jelez yeaaa
tgk org y pandai masak nie huhuhu
=(

Nak nuntut ilmuuuu huhuhu

~ceRRy beRRy~ said...

wahhh..
akak...nk resipi...!!
hehehe..

mcm hari raya plak kite ni kan..
hehehehe...

Naniey said...

to asna - ala yg ni pon sis br jer buat..first time..heheh

Naniey said...

ifa nak resipi...nanti akk bg k..heheh

~ceRRy beRRy~ said...

weeeeee...
maseyy akak..
nnti nk try la..hehe

d i D a_LittLeBaby said...

dida pon pandai wat kek juga..kihkihkhk

*kembang hidung nie..puji diri sendiri..**

dida nak makan kek batik..kek coklat.tapi lum berkesempatan nak wat agy..hukhukhukhuk...