Doaku Untukmu

Bismillahirahmanirahim..

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,
Ampun kan Lah dosa-dosa ibu bapa kami, Ampunkan segala dosa-dosa kami, Tempatkan roh ibu bapa kami disisimu Ya Allah,
Ya Allah engkau la tuhan kami yang satu, Engkaulah tuhan yang maha mendengar,
Pelihara tingkahlaku kami,
Lindungi kami dari segala kekufuran,
Ya Allah Jauhkan kami dari sifat riak, sifat tamak, sifat sombong,
jauhkan kami dari perasaan hasad dengki.

Permudahkanlah segala urusan kami Ya Allah.

Amin..amin ya Rabbalalamin.

Tuesday, April 28, 2009

Gatal ke mengatal??

oho....balik dr lunch td..
tetibe jer ingat kejadian 2 tahun lepas (mayb)igt2 lupe
incident ni jd ms aku lam bas...
cam biasela..student kan...
balik cuti sem kot..tak sure..
lau tak silap bas TRANSNASIONAL
ms tuh...si aku kat blkg2 ckit la...
aku doa2 lam ht aku..jgn la indo duk sebelah aku...
tp...Tuhan itu maha mengetahui..
mmg bukan indo yg duk sebelah aku..
tp uncle ..hahahah
okey lah..layan je lah...sb bukan indon kan..
slalunyer lau asal nek bas jer aku tido..asaln nek bas jer tido..
asal tido jer nek bas (ehh.. ye ke)
lebey kurg gitulah kan...
alahai uncle nih plak..seorg yg patriotisme pulak dah...
aduyai..terkena pulak...men ceramah la...rukun negara lah..
mcm pegi kusus birotatanegara pulak(aku nah g kusus ni)
huhuh..layan...aku mmg tak tido..hehehe
layan punyer layan...perut aku ni cam mual2 pulak..
aku mmg takleh nek bas sb mmg pening..
tp takde transpot len yg leh nek..layan jer lah bas nih...
aku dgr tak dgr lah kan pakcik ni berceramah...
aku mule terperasan yg pakcik ni cam gatal ckitla..
de girl duk sit dpn tu agak seksi...
uncle nih..fuhh..saje je cr publict murahan..(tak bek tul aku ni sk2 je ngumpat pakcik tu)
biarlah...
kire cm dah nak smp destinasikan...
korg tau tak..uncle tuh leh plak pgang tangan aku...
smbil mmberi nasihat,,,di ulangi memberi nasihat...
makkkkai...ms tuh aku tergamam tak tau nak watper...
aku leh terlayan dgr die ckp...
nasihat pulak pasal kenegaraan..ya Ampunnn...
tp Tuhan itu maha kaya dan selalu membantu umatnyer..
aku cam tersedar kejap..ha cpt2 tarik tgn..'ceh buat2 pgang langsir..
buat2 tengok luar..
er..seram...
dah trun bas ni..eh siap nak banje aku mkn pulak..sib bek member
aku de kat sentral tuh..kire cam die teman la kan...
aku takmo jmp die ag dah..
tp mcm mn terkantoi plak..
nmpk die kat kdai mkn..kahkahkah..
tp kat meje tu..semuanyer ank2 dara...student ko tau..ha..
daring tak pakcik tuh...
siap bg no fon kat aku..hahaha...hampeh tul..
mmg pakcik yg..hurm..pe nak ckp ek...cam tak sedar diri pon ade gak..
perasan kot...
eee...Wallahualam la..
zaman...zaman...



p/s - moralnyer...berhati2 skang nih..byk kes pukau n watever lg lah...

Cik Comel Thanks yg sudi membaca

2 comments:

ije said...

takut teringat hal pukau. hope dijauhkan benda2 x elok gitu. =D

Naniey said...

tu la pasal...mintak dijauhkan