Doaku Untukmu

Bismillahirahmanirahim..

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,
Ampun kan Lah dosa-dosa ibu bapa kami, Ampunkan segala dosa-dosa kami, Tempatkan roh ibu bapa kami disisimu Ya Allah,
Ya Allah engkau la tuhan kami yang satu, Engkaulah tuhan yang maha mendengar,
Pelihara tingkahlaku kami,
Lindungi kami dari segala kekufuran,
Ya Allah Jauhkan kami dari sifat riak, sifat tamak, sifat sombong,
jauhkan kami dari perasaan hasad dengki.

Permudahkanlah segala urusan kami Ya Allah.

Amin..amin ya Rabbalalamin.

Tuesday, November 10, 2009

Tanggungjawab!!!

Salam...

cakap pasal tanggugjawab ni sbnrnyer bsr bkn..
korang pon tau tanggungjwb tu ape..
tp kekadang kite abaikan hal tanggungjawab..

kadang nani pelik bile tgok org dah kawen..
tak kesahla lama atau baru...before kawen mmgla tade lagi tanggungjwb pd isteri
tp bile dah kawen semenyer ditanggung oleh lelaki..
diulangi LELAKI..sb tu la lelaki jadi ketua keluarga dan hak talak pon atas lelaki
tak kirala bsr mn kesalahan isteri ditanggung oleh sisuami..kalu isteri derhaka or nusyuz tu
isteri la tanggung..tp bab lain...
contohnyer mcm cr pemakaian...solat..ttg aurat perempuan
bkn nak ckp nani baik nau tak..
tp kdg2 pelik..
tgok org dah berkeluarga tp isteri die free hair, pakai seksi+seksa
tu dosa tu sape tanggung??korang pon tau kan..

nani tak tau sgt psl dosa tau pahala
tp nani nak remaind pd diri sendri pasal perkara ni semua..
kdg2 terbabas jugak...sb manusia bkn perfect..
sm2 la kita beringat..
ingatkan suami ttg tanggungjwb
igtkan diri sendri pe yg perlu kt buat
tuk jg rumahtangga dah maruah suami..


**nani dah bincang pasal benti keje ngn suami, die ok je..tp nani lak kecian kat die..
siap ty bile nak benti..erm tgok la sm hujung taun ni ke..atau smp bln 1 or 2 taun dpn..


3 comments:

asna cute said...

betul tue kak.. tgjwb suami tue. Tp klu suami xtegur mcm ne kita yg org luar nie nak tgur kan kak?.

Tips memasak akak xnak share ker? hehe ;)

atiQah adNan said...

sebab tu la suami perlu didik isteri supaya pakai pakaian yang menutup aurat jaga pergaulan dengan lelaki lain.. erm.. kalau isteri berhias lebih atas tujuan bukan untuk suami.. berdosa.. mmg pelik sebab ramai suami yang tak amek berat hal ini diorang tak kisah badan isterinya dijamah lelaki lain.. hiisss..~

Naniey said...

asna - yup tu la pasal..takkan kite ni gtl2 nak tgur bagai kan..tips memsak erk..nant la lau de msk2 best akk cite yer

kak tiqah - yup..sgt setuju ngan akk..tak tau lelaki mcm mn tu..hurmm tak tkt pon kan