Doaku Untukmu

Bismillahirahmanirahim..

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,
Ampun kan Lah dosa-dosa ibu bapa kami, Ampunkan segala dosa-dosa kami, Tempatkan roh ibu bapa kami disisimu Ya Allah,
Ya Allah engkau la tuhan kami yang satu, Engkaulah tuhan yang maha mendengar,
Pelihara tingkahlaku kami,
Lindungi kami dari segala kekufuran,
Ya Allah Jauhkan kami dari sifat riak, sifat tamak, sifat sombong,
jauhkan kami dari perasaan hasad dengki.

Permudahkanlah segala urusan kami Ya Allah.

Amin..amin ya Rabbalalamin.

Thursday, January 29, 2009

beruang cola

---runcit
---francais
---perkhidmatan

ar..korang mesti peli kan nape entry aku kali ni mcm ni..ar..korng jgn la cnfius plak..mcm ni..aku n my hubby mcm nak bukan satu bisness..tp kite org tak sure lagi nak open kedai pe. okies pasal loan aku da servey n ade satu skim untuk graduan..qualifi die sekurang-kurangnya diploma ok..

ok diploma aku ade lah..n of coz bila aku buat loan guna nm aku, so perniagaan tu gak atas nm aku lah..sbnyer my hubby tak buleh guna nm die coz dia kerje n badan berkanun..nak kn hantam lau gn nm die..hehehe..cian plak kn hantam hubby aku..

tapi d problem is..what kind of bisnes...ar..ni yang aku ngah confius ni..my bro da de kedai kat kl..die open kedai exceseri henpon..dah ade 2 cawangan, ide ni datang bila adik aku citer kat aku..ha..aku mmg da lama nak bukak bisnes tp takot..tu la maslah org melayu takut nak face risiko tu la yang buat org melayu ssh nak maju-aik ke situ plak entry ni- ok2 takpe..tak kesah la pape pun..

ha..so aku ngah servey bisnes ape yg menguntungkan..my hubby ckp lau bukak kedai runcit pon ok gak..tp aku tak minat sgt..bes mmgla best tp tak minat..aku lebih cenderung kepd exceseri..watever exceseri la..ppuan ke..henpon ke...pkara yang menarik minat ppuan...Motif is..ppuan kan suke shopping...hahaha..so itu yang ade lam kpl hotak aku ni..

aku dah pon email kat PUNB ty prosuder yang perlu aku wat lau aku nk wat loan n diaorng n pe yang patut aku wat..heheh..ish aku dah teruja sebenarnya nih..tak sbr nak jd bisneswomen hahah..walaupon kecik aku tak kesah..janji aku keje sendiri n wat aku rase seronok..tu yg penting..aku keje skang pon aku sonok..tp kadang2 aku bosan sgt..ye lah jarang sgt ade keje pastu dala sorang2 kadang tu tension sgt..smpkan de satu kali tu aku da taip surat resign..fuhh..gile ar...tp aku pikir balik..keje kan ssh nak dapar..since aku keje cni..byk la barang yang leh aku beli even gaji tak besar kan..

aku ni bukan lah realistik sgt..tp aku nak suasana keje yang heppy yang tak bagi aku tekanan..tu yang penting..huhuhu..bos aku bek..tp aku jek yg kadang2 dtg hangin kus2 kan..tu sb slalu aku berangan aku nak bukak kedai sendiri..uruskan segalanya..dari bukak kedai smpailah ttp..of coz la de pekerja tp tak ramai..kedai kecik2 pon aku dah kire bersyukur...kawan2 doakan sy yerp...

No comments: