Doaku Untukmu

Bismillahirahmanirahim..

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,
Ampun kan Lah dosa-dosa ibu bapa kami, Ampunkan segala dosa-dosa kami, Tempatkan roh ibu bapa kami disisimu Ya Allah,
Ya Allah engkau la tuhan kami yang satu, Engkaulah tuhan yang maha mendengar,
Pelihara tingkahlaku kami,
Lindungi kami dari segala kekufuran,
Ya Allah Jauhkan kami dari sifat riak, sifat tamak, sifat sombong,
jauhkan kami dari perasaan hasad dengki.

Permudahkanlah segala urusan kami Ya Allah.

Amin..amin ya Rabbalalamin.

Tuesday, April 28, 2015

Ceo Shaklee

 

Mr. Barnett ialah Pengerusi dan Ketua Pegawai Eksekutif (CEO) Shaklee Corporation.

Beliau memulakan kerjayanya di firma perbankan pelaburan Lazard Freres & Co., sebelum mengelolakan usaha pemerolehan Arcade,Inc., yang berjaya dikemudinya daripada syarikat yang hanya beroperasi di A.S. hingga menjadi syarikat pensampelan terbesar di dunia. Beliau juga merupakan pengasas, Pengerusi dan CEO Beauty.com, yang terus menjadi salah satu peruncit dalam talian yang terkemuka dalam industri kosmetik. 

Mr. Barnett memperoleh ijazah sarjana mudanya dari Yale College (Summa Cum Laude), ijazah undang-undangnya dari Yale Law School (Penyunting Kanan, Yale Law Journal), dan MBA dari Harvard Business School.

Selain dipilih sebagai Global Leader for Tomorrow (Pemimpin Dunia Masa Hadapan) oleh Forum Ekonomi Dunia (Davos), Mr. Barnett juga menjadi Young Leader Fellow untuk Jawatankuasa Kebangsaan bagi Hubungan A.S. - China dan ahli Young Presidents Organization.

Mr. Barnett sememangnya seorang ketua yang berwibawa. Beliau memegang keahlian aktif School of Public Health Leadership Council (Majlis Kepimpinan Fakulti Kesihatan Awam) di Universiti Harvard dan Yale, President's Council on International Activities (Majlis Presiden untuk Aktiviti Antarabangsa) di Universiti Yale, Lembaga Penasihat Elie Wiesel Foundation for Humanity (Yayasan Kemanusiaan Elie Wiesel), Lembaga Penasihat Green Belt Movement milik pemenang Hadiah Keamanan Nobel 2004 iaitu Wangari Maathai, ahli Lembaga Penasihat Town School San Francisco dan ahli Lembaga Pemegang Amanah Fine Arts Museums Foundation of San Francisco.



*sumber website shaklee

No comments: