Doaku Untukmu

Bismillahirahmanirahim..

Ya Allah Ya Rahman Ya Rahim,
Ampun kan Lah dosa-dosa ibu bapa kami, Ampunkan segala dosa-dosa kami, Tempatkan roh ibu bapa kami disisimu Ya Allah,
Ya Allah engkau la tuhan kami yang satu, Engkaulah tuhan yang maha mendengar,
Pelihara tingkahlaku kami,
Lindungi kami dari segala kekufuran,
Ya Allah Jauhkan kami dari sifat riak, sifat tamak, sifat sombong,
jauhkan kami dari perasaan hasad dengki.

Permudahkanlah segala urusan kami Ya Allah.

Amin..amin ya Rabbalalamin.

Wednesday, November 26, 2008

Mcm mn rama2 wat ni

video

Sin Chan

--Soal Jawab Guru dan Sin Chan...Guru :

Kenapa awak lambat?
Sin Chan: Kerana sebuah papan tanda.
Guru: Papan tanda mana ?
Sin Chan: Yang ada tulisan, "Sekolah di hadapan, jalan pelahan."

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Guru: Sin Chan, Macam mana awak eja perkataan "BUAYA"?
Sin Chan: "B-O-O-W-A-Y-A"
Guru: Bukan, Salah tu.
Sin Chan: Mungkin itu salah , tapi Cikgu tanya saya macam mana saya mengeja nya, itu lah yang saya eja !

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Guru: Apakah formula untuk air?
Sin Chan: "HIJKLMNO"!!
Guru: Apa yang awak cakap tu?
Sin Chan: Kan kelmarin Cikgu kata H to O!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Guru: Sin Chan, Pergi ke Peta Dunia tu, cari dan tunjuk mana Amerika Utara.
Sin Chan: Di sini Cikgu, Sin Chan menunjukkan tepat kat Peta dunia yangtergantung kat hadapan kelas!
Guru: Betul. Sekarang, Kelas, Beritahu saya siapa yang jumpa Amerika Utara?
Kelas: Sin Chan Cikgu!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-

Guru: Sin Chan, beritahu satu perkara penting yang kita tak ada 10tahun dulu.
Sin Chan: Saya Cikgu!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Guru: Bagaimana kita boleh mengelak penyakit yang di sebabkan oleh gigitan serangga?
Sin Chan: Jangan kena gigit serangga.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-**-*-*-*-*

Guru: "Boleh tak sesiapa beritahu saya perkara yang kamu tahu berlakusecara kebetulan?"
Sin Chan: "Cikgu, Ibu dan Bapa saya berkahwin pada hari yang sama,pada masa yang sama dan juga pada waktu yang sama."

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Guru: Sin Chan, aneh sungguh stokin yang awak pakai ni, satu warna hijau berbintik hitam dan satu lagi berwarna merah berbintik biru. !
Sin Chan: Ya betul Cikgu, memang nampak aneh, saya pun hairan kerana terdapat sepasang lagi dengan warna yang sama kat rumah .

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Guru: Sekarang, Sin Chan, Sebetulnya beritahu saya dengan jujur adakah awak berdoa sebelum makan?
Sin Chan: Tidak Cikgu , Saya tak perlu buat begitu , kerana saya tahu ibu saya adalah seorang tukang masak yang bagus.

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Guru: Sin Chan, Karangan awak "Anjing saya" adalah sama seperti yang dikarang oleh Adik awak. Adakah awak meniru kerja dia?
Sin Chan: Tidak Cikgu , ia hanya lah anjing yang sama!

*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*

Guru: Siapakah orang yang kita panggil yang tak henti henti bercakap tetapi orang tak berminat nak dengar?
Sin Chan: Seorang Guru, Cikgu!

The pink Dress

The Pink Dress

There was this little girl sitting by herself in the park.. Everyone passed by her and never stopped to see why she looked so sad.

Dressed in a worn pink dress, barefoot and dirty, the girl just sat and watched the people go by. She never tried to speak.

She never! said a word. Many people passed by her, but no one would stop. The next day I decided to go back to the park in curiosity to see if the little girl would still be there.

Yes, she was there, right in the very spot where she was yesterday, and still with the same sad look in her eyes. Today I was to make my own move and walk over to the little girl.

For as we all know, a park full of strange people is not a place for young children to play alone. As I got closer I could see the back of the little girl's dress.

It was grotesquely shaped. I figured that was the reason people just passed by and made no effort to speak to her. Deformities are a low blow to our society and, heaven forbid if you make a step toward assisting someone who is different.

As I got closer, the little girl lowered her eyes slightly to avoid my intent stare. As I approached her, I could see the shape of her back more clearly. She was grotesquely shaped in a humped over form. I smiled to let her know it was OK; I was there to help, to talk.

I sat down beside her and opened with a simple, "Hello." The little girl acted shocked, and stammered a "hi"; after a long stare into my eyes. I smiled and she shyly smiled back.

We talked until darkness fell and the park was completely empty. I asked the girl why she was so sad. The little girl looked at me with a sad face said, "Because, I'm different." I immediately said, "That you are!"; and smiled. The little girl acted even sadder and said, "I know." "Little girl," I said, "you remind me of an angel, sweet and innocent." She looked at me and smiled, then slowly she got to her feet and said, "Really?" "Yes, you're like a little Guardian Angel sent to watch over all people walking by."

She nodded her head yes, and smiled. With that she opened the back of her pink dress and allowed her wings to spread, then she said "I am." "I'm your Guardian Angel," with a twinkle in her eye. I was speechless -- sure I was seeing things. She said, "For once you thought of someone other than yourself. My job here is done".

I got to my feet and said, "Wait, why did no one stop to help an angel?" She looked at me, smiled, and said, "You're the only one that could see me," and then she was gone. And with that, my life was changed dramatically.

So, when you think you're all you have, remember, your angel is always watching over you. Pass this to everyone that means anything at all to you. Make sure you send it back to the person who sent it to you, tolet them know you're glad they care about you. Like the story says, we all need someone... And, every one of your friends is an Angel in their own way. The value of a friend is measured in the heart. I hope your Guardian Angel watches over you always. Pass this message to 7 people. You will receive a miracle tomorrow.

Ilmu itu milik Tuhan


" BERETIKA BUDAYA KITA "

Al-Quran Juga ada mengajar kita menjaga kesihatan spt membuat amalan spt:-
Mandi Pagi sebelum subuh @ sekurang kurangnya sejam sebelum matahari naik. Air sejuk yang meresap kedalam badan boleh mengurangkan lemak mengumpul. Kita boleh saksikan orang mengamal mandi pagi kebanyakan badan tak gemuk.
Rasulullah mengamalkan minum segelas air sejuk (bukan air ais) setiap pagi. Mujarabnya Insayallah jauh dari penyakit (susah nak kena sakit). Waktu sembahyang subuh disunatkan kita bertafakur (iaitu sujud sekurang kurangnya seminit selepas membaca doa ). Ia boleh mengelak dari sakit pening atau migrin. Ini terbukti oleh para saintis yang membuat kajian kenapa dalam sehari perlu kita sujud.
Ahli-ahli sains telah menemui beberapa milimeter ruang udara dalam saluran darah di kepala yg tidak dipenuhi darah. Dengan bersujud maka darah akan mengalir keruang berkenaan.
Dalam kitab juga ada melarang kita makan makanan darat bercampur dengan makanan laut. Nabi pernah menegah kita makan ikan bersama susu. di kuatiri akan cepat mendapat penyakit. Ini terbukti oleh saintis yang menjumpai dimana dalam badan ayam mengandungi ion+ manakala dalam ikan mengandungi ion-, jika dalam suapan ayam bercampur dengan ikan maka terjadi tidakkan balas biokimia yang terhasil yang boleh merosakkan usus kita.
Nabi juga mengajar kita makan dengan tangan dan bila habis hendaklah menjilat jari. Begitu juga ahli saintis telah menjumpa bahawa enzyme banyak terkandung di celah jari jari, iaitu 10 kali ganda terdapat dalam air liur. (enzyme sejenis alat percerna makanan, tanpanya makanan tidak hadam)
Wassalam... Sama2lah kita mengamalkannya....... WallahuA'lam Sabda nabi Ilmu itu milik tuhan, barang siapa menyebarkan ilmu demi kebaikkan insyaallah Allah akan menggandakan 10 kali kepadanya.

Monday, November 24, 2008

Kepuasan


jgn pikiaq bukan2 ar..ni kepuasan dapat beli jek..shopping..hahaha...

Thursday, November 20, 2008

Takdir Satu Perhubungan

Aku kalah dengan perasaan aku sendiri..aku rase aku dah cukup kuat untuk malalui sebuah perpisahan.YaAllah sesungguhnya aku insan yang lemah yang berpura2 kuat..ye berpura2..tipu diri sendiri..

Menyesal kah aku??? tidak..aku tak pernah menyesal apa yang aku da fikirkan dan ape y aku dah buat tp..knp aku jadi mcm ni??knp??

sesungguhnya aku tidak iginkan perpisahan in tp..takdir ke??

jgn menyalahkan takdir..itukan slah..ni jalan yg kau pilih sendri..knp kau nak menyesal??apa lagi yg kau mahukan???

Tidak..aku tak mahukan perpisahan ini..tp aku juga tak sanggup nak laluinya...zalim kah aku?selfish kah aku?siapa yg mahukan perpisahan?tidak ada seorang pun mahukannya, termasuk aku..tp aku da buat keputusan...

Kau boleh kalau kau nak tarik balik keputusan tu, tapi kau sanggup nak hadapi segalanya?sanggupkah kau??

Ya..aku boleh..tp aku tak sanggup..itu yg aku tak sanggup..knp aku jadi mcm ni?

Kau kena kuat kalau kau da pilih..kau tak boleh mcm ni..kau yg aku knl tak mcm ni...dah brape kali kau lalui semua ni, kau tak mcm ni...atau kau tak sanggup kehilanganya?

Ya..aku kn jadi kuat...kuat yg mcm mn?aku tak tau..dulu ya aku boleh lupakan apa yg terjadi..tp yg ni lain..

Maksud kau, lain sb kau syg bukan?dan ini kau yg pilih?itu maksud kau bukan?kau hipokrit, kau tipu diri kau sendiri..knp kau nak tipu ttg perasaan kau?kau tak sanggup berdepan dgn masalah kau..kau tipu diri kau..kau tipu dia..

Aku mmg hipokrit..aku tak kisah kau nak ckp pe pun..yg aku tau aku da pun buat keputusan..dan aku tak kan patah balik.

Kau mmg degil..keras hati..aku taknak kau menyesal nanti.

Biarkan aku menyesal..aku tau yg aku zalim dalam hal ni..biar apa org nak ckp...yg aku tau..aku dah wat keputusan..

Aku percy dengan kau..aku ttp sokong kau..pe gak kputusan kau,aku ttp dengan kau...

Tuesday, November 18, 2008

Pulau Pangkor

cantikkan permandaganye...bile la dpt pegi..ahak
tenang jer...

Dr.Fadhilah

Dr.Fadhilah Kamsah menulis ??..

Assalammualaikum. ...... Masa saya kecik-kecik dulu,mak selalu sangat suruh saya habiskanbelen-belen( sisa-sisa) nasik yang dia makan ...dan pagi-pagi sebelum pergi sekolah,mak akan tuangkanair teh untuk saya minum itu dan macam biasa,mesti ada sikit belen ... tapi taklah everytime secarapuratanya seminggu sekali mesti ada mak suruh buat macam itu ...
Dan sampailah saya dah besar panjang nie pun situasi ni still berjalan....either belen makanan mak atau abah ... tapi kalau belen makanan anak-anak memang jadi satukepantangan bagi mak atau abah untuk habiskan... kami kena habiskan sendiri atau akan dihabiskanoleh adik beradik yang lain ... samada kami perasan atau tidak ....so satu hari itu tergerak naktanya pasal isu ini kat mak ...

Akhirnya mak dedahkan bahawa memang purposely dia buat macam itu sebab itupetua yang dia dapat dari arwah mak mentua dia sendiri ...arwah tok perempuan kami lah sebelah abah ...mak kata,supaya hati anak-anak sentiasa melekat kat mak bapak...dan saya sendiri akui kesannya .....makin umur kita meningkat,hati kita senantiasa belas tengok mak bapak kita yang makintua itu..

Kalau kena marah ke kena tengking ke memang kami adik beradik diammembisu..jer lah namanya nak menjawab balik memang tak dak walaupun kita tahu yang kita betul dan makpesan,dah ada anak
sendiri esok ...jangan sekali-kali makan lebihan makanan anak... samalahceritanya ..dan mak kata jugak, pagi-pagi jumaat masa dia bancuh air untuk kami semua,dia akanselawat 3 x dan berdoa
semoga kami selamat pergi dan selamat balik ...dan guru saya pesan, antarakesan terbesar bagi ibu bapa yang tidak menunaikan solat maghrib ialah,mereka- mereka ini akanAllah cabut rasa hormat anak terhadap mereka ... solat berjemaahlah dengan anak-anak tiapkali waktu maghrib ...

kalau ada lebih dari sorang anak,suruh sorang azan dan sorang Qiam ...kemudian berganti-ganti bacakan doa lepas solat... ini yang kami sekeluarga amalkan sampaisekarang ...

Saya personally memang cukup malu kalau tak sempat solat jamaah maghribdengan mak abah secara praktiknya,inilah yang paling paling paling berkesan sekali ....tak caya try buat ...solat jamaah dengan anak-anak tiap kali maghrib .... dapat semua waktu lagi baik...sangat besar 'rahsia' dan peranan dapur rupa-rupanya. ..dan jugak kesan solat jamaah walau hanyabagi waktu maghrib.

"Apabila kita kejar dunia,dunia akan lari; tetapi apabila kita kejarakhirat, dunia akan mengejar kita". Just to ambil iktibar untuk mendidik diri & family.Usia dunia sudahterlalu hampir ke penghujungnya, terlalu! So,it's good if we can remind each other becausein Rasulullah's last sermon,baginda pun did mention that all those who listen to him (on shallpass on his words to others,and those to others again; and may the last ones understand hiswords better than those who listen to him directly... Yang baik datang dari Allah & yang kurang itu is from my weaknesses. Doimpart this knowledge; you'll lose nothing.

Wallahu A'lam... Terima Kasih,

p/s:bersam2 kita meningat kan antara satu sama lain

kisah tali gantung

Tali gantung yang diimport ini diperbuat dari jenis jut yang palingbagus dan dibalut dengan kulit lembut supaya tidak mencederakankulit banduan yang akan digantung.Setiap satu berharga di antara RM4,000 satu hingga RM5,000.Tali gantung ini semasa diterima daripada ejen pembekalnya akandiuji ketahanannya dengan menggantungkan patung seberat lebih 90kilo selama 72 jam.Setiap tali gantung ini mempunyai nombor siri dan iadiklasifikasikan sebagai senjata dan disimpan di dalam peti besi.

"Setiap tali gantung kita terima ada perkiraannya. Kita tak bolehpoie terus dan pasang, ada cara-cara yang kita kena ikut. Kita adaempat jenis tali dan kita pilih mengikut berat banduan," jelasSamuel.

Di antara ciri utama tali gantung ialah tembaga pembunuh yangberfungsi untuk mematahkan tengkok banduan.

APABILA RAYUAN DITOLAK
Di Penjara Kajang umpamanya banduan yang dijatuhi hukuman gantungdikenali sebagai banduan akhir dan ditempatkan di Blok Abadisehingga hukuman dilaksanakan.
Mereka ini menghabiskan hampir 23 jam sehari sendirian di sel merekadan hanya boleh meninggalkan sel atas kelulusan pegawai yangbertugas.
Banduan akhir mungkin terpaksa menunggu bertahun-tahun sehinggahabis keseluruhan proses rayuan yang membabitkan Mahkamah Rayuan,Mahkamah Persekutuan dan Jemaah Pengampunan Negeri.
Sekiranya rayuan kepada Badan Pengampunan ini juga ditolak, MahkamahPersekutuan akan mengeluarkan waran untuk melaksanakan hukuman dimana di dalam waran itu akan disebut nama banduan, nombor kadpengenalannya serta masa hukuman akan dijalankan iaitu di antara5.30 pagi hingga 6.30 pagi.

"Kita diberi satu jam untuk laksanakan hukuman. Untuk banduanberagama Islam biasanya kita akan jalankan hukuman gantung ini padahari Jumaat, selepas solat subuh. Bagi yang bukan Islam, waktunyalebih kurang sama, cuma harinya boleh berbeza," kata Samuel.

Selepas waran dikeluarkan, banduan akhir akan dibawa berjumpa denganpengarah penjara yang akan memaklumkan tentang pelaksanaan hukumangantung selepas segala proses rayuan terakhir ditolak."Biasanya banduan akhir ini akan tahu apabila dia dibawa keluardengan tangan bergari dan ada kawalan ketat, dia tahu keesokanharinya sesuatu yang buruk akan berlaku (dia akan digantung)," kataSamuel.Semasa banduan akhir berada di bilik pengarah ini, kaum keluarganyayang biasanya sudah dimaklumkan seminggu lebih awal sudah menunggudi luar penjara untuk "perjumpaan terakhir.
"Lazimnya suasana dan pilu akan menyelubungi setiap perjumpaanterakhir ini.Banduan juga diberi pilihan untuk "hidangan terakhir" bernilaiRM7.50.

HARI PENGGANTUNGAN
Menurut Samuel, kebanyakan banduan akhir yang menjalani hukumangantung "poie dengan rela" setelah menunggu begitu lamo untukhukuman dilaksanakan.
"Mereka yang rajin sembahyang, tak kira agama, menunggu dengantenang dan sudah bersedia.
Ada beberapa orang sahaja yang menjadiagresif sehingga ke saat-saat terakhir.
"Ada sesetengah banduan puas hati dan beritahu saya nasib merekalebih baik dari saya kerana mereka tahu bila mereka akan mati. Bilakita buka pintu untuk bawa mereka keluar ke bilik gantung, ada yangsalam dengan kita dan ucap terima kasih. Mereka kata mereka dah taktahan lagi menunggu," katanya.

Di hari mereka diberitahu hukuman gantung akan dijalankan, merekaakan meminta pena dan kertas untuk nota terakhir."Jangan ikut tabiat buruk ayah" antara kata-kata terakhir seorangbanduan untuk anak-anaknya, yang masih Samuel ingat.

Banduan juga boleh memilih pakaian apa yang hendak dipakainya padahari hukuman."Ada banduan beragama Islam hanya mahu pakai kemeja T dan seluarsembahyangnya. Ada yang memilih kot dan tali leher. Ada yang pakaikasut berharga RM300. Mati penuh gaya. Banduan itu kata denganjenaka," cerita Samuel.

Hukuman gantung pula hanya dijalankan selepas semua pihak termasukpengarah dan doktor berpuas hati dengan keadaan banduan pada harihukuman akan dilaksanakan.

BILA PINTU PERANGKAP RENGGANG
Pintu perangkap di bilik gantung di mana banduan akhir berdiri akansecara automatik renggang sepenuhnya bila "gear" ditarik.Di bawah lantai pintu perangkap ada ruang kosong dengan ketinggian5.18 meter.Bunyi pintu perangkap yang terbuka dengan kuatnya memecah kesunyiansuasana penjara.Menurut Samuel, proses menggantung dari masa banduan dibawa keluardari bilik menanti ke bilik gantung dan pengarah memberi isyaratkepada tukang gantung untuk menarik "gear" yang akan antaranyamembuka pintu perangkap hanya mengambil masa kira-kira 15 saat.Semuanya perlu dibuat dengan lancar dan menurut Samuel, kematianberlaku dalam masa di antara 30 saat hingga satu minit dan banduanakan diturunkan dan diletak di atas troli selepas setengah jamdibiar tergantung."Saya sering mengingatkan pembantu-pembantu saya supaya menghormatijenazah kerana dia sudah menjalani hukuman. Kalau kita hormat padadia, semuanya tak ada masalah.

"Bagi saya pula, kebiasaannya saya akan pandang muka jenazah ini danletakkan tangan saya di atas dadanya. Ini petua yang diberi oleh bos-bos saya dulu," kata Samuel.

Menjalankan tugas khas ini memberikan banyak keinsafan kepada Samuel.Beliau menasihatkan ibu bapa supaya memupuk nilai-nilai murni kepadaanak-anak mereka untuk mengelak mereka terjerumus melakukan jenayah.

"Segala-galanya bermula dari keluarga. Kalau keluarga tak kawal,lingkup. Dadah, umpamanya, kalau seorang dalam keluarga jadipenagih, satu keluarga akan terjejas," katanya sambil menjelaskanbahawa kebanyakan kes hukuman gantung adalah berkaitan dengan dadah.

p/s:tak tahu sejauh mn kebenaranya sb sy pon dpt melalui email..semoga menjadi pengajarn.

confius...

tut...tut..tut...msg recieve..open inbox..

"abg da sampai"

"smpai mn"

"Airpot la..kata nak amik"

"keje la"

"aritu kata nak amik.da janji kan"

"org tak kata pon. org ckp InsyaAllah kan. company ni bukan org punyer lau org punyer tak pela gak"

"takpela lau mcm tu"

arhghhh...nak marah pon ade..terkejut pun ade..tetibe je kat airpot...tak suprise pon..
berdebar2 ni knp ek..

Monday, November 17, 2008

update

ahak...salam untuk semua blogger..acctly rase cam da lm tak update..tp takpe..bukan masalah takde ms or pe..major prob adalah mls..hahaha.byk untuk ditulis tp tak tahu mcm mn nak mulakan..

First skali aku berbesar hati untuk berkongsi rase heppy sb da dpt diploma yg selama ni aku rase mcm perghh...byk sgt masalah yg melanda semasa dan selepas aku menjalani pembelajaran tersebut*(skema plak ayat:-)..erm..minggu lepas selamat sudah aku pi konvo..erm..mcm tak percy sb dah dpt..kwn2 aku semenyer heppy..(rase terkilan tu ttp ade) kire mcm reunion balik n dak kelas..hehe..sonok..tp dalam kelam kabut la...sb mnnyer nak bergambar, nak cr parents..but 4 me..aku g n member jek..not with both my parents..tp ttp rase meriah..it's ok lor..sb my mum can't so never mind..ahak..nanti just show her my pic lah..korang pon da tengok pic aku kan..kat bawah tu..ms tu sempat upload je..tak sempat nak komen pape..nak cepat..

Secondly...story pasal koje..koje...koje...hahaha..aku nih lpas je kuar study mmg da dpt keje..aku bersyukur sgt walaupon aku keje tak la bagus sgt..walaupon gaji aku tak seberape..lepas utuk aku mkn n myk motor + rumah...tp aku rase aku nak find new job lah..tak tahan la keje ni..bosan sb takde sgt keje yg aku wat...wlaupun aku ni general cleark ini bermaksud aku akan wat seme keje..dari akaun smpilah pengurusan..keluar repot..tp aku ttp bosan sbnyer kekdang je de keje..selebihnye aku akn tercongok dpan pc..tanpa arah tujuan dan motif..ha3 busan tau..sib bek hobi aku ni membaca..tak kirela bc pepon..asalkan membaca..so ms aku, aku habiskan dengan menelaah novel..hahah..to feverot..tak bleh nak elak..doakan aku teman2 smoga aku dapat keje len yg lebih baik..Amin...

Friday, November 7, 2008

bleeding...

Salam untuk semua pambaca2 blog..rase mcm lame je da tak update blog..tp br 2 ari tak coret2..huhuhu...acctly aku nak citer kesakitan yg aku alami..ahak...ar...hari rabu mlm yg lepas aku g klinik..skelling gg..and nak dijdkan citer aku mmg berniat nak cabut gg aku..so aku bg tahu dok gg aku da rusak...so die cek n terus je aku cabut..first thing aku pk sblm cabut..sakit..ahak..tp hakikatnyer ms cucuk bius acttly tak skit sgt pon..hahah..suspen jek..sb aku da biase kn cucuk coz aku aku adalah salah seorg penderma darah tegar..hahah..selalu gak derma darah..de la dekat 10 kali..so biase je..tap lepas je cucuk..kebas je rase bibir, tebal..hahaha.arh...then dok cucuk2 aku punyer gg..aku tahan ag..tak la terase sgt..tp ms die goyang...waduh2...sakit jugek..huhuhu..takper la..alang2 aku ckp kat dok teruskan..pastu tak smp 2 minit gg aku da tercabut..dok ty aku nak tengok gg aku tak..aku ckp taknak..pas je die bg ubat..da nak balik..mule plak pk..ruginyer tak snap pic gg aku..huhuu..tak pe lah..erm..rupenyer sakit selepas cabut tu tak tertahan...dahla sakit perut tak makn pon tak tertanggung waktu tuh..kn tunggu sejam br leh kumur..aduss...darah byk kuar...smp ari ni tak benti2 ag darh..erm..ok la kot sok tau luse..tp nak mkn la tak selese..kn berhati2..
erm..nak mkn nasi pon kn slow2..takut nanti terslah ggit lagi byk darah kuar...lupe kan pasal aku punyer gg..skang aku nak citer pasal isnin depan aku g konvo..hehehe...mcm sonok je nak pegi..purpose aku g tuh just nak jmp member2 jek..tu yg lagi wat aku sonok..huhuhu..tak sbrnyer...nanti nex week aku citer pasal konvo aku tu nanti k..wish me k..berjalan dengan lancar..

Wednesday, November 5, 2008

Knp n aku neh

Ya Allah..knp dgn hambamu ini..huhuhu..kenapa aku rase kesunyian yg amat sgt..knp...terase seperti aku jauh dr semuanya..knp aku rase seperti aku akan kehilangan seorg sahabt..adakah aku cemburu..aku cemburu bila die sudah berpunya????knp aku jadi mcm ni..Ya Allah..knp perasaan aku tidak enak..aku tak suke perasaan ini...

Sekadar hiasan


ni sesaje je aku wat hiasan kat blog aku...jgn terpedaya yer

makan..mamam...makan

smlm aku kaur n kwn aku..beli brg ckit...pastu aku g mkn kat medan selera..huuhu..

ahah..aku suke cupcake ni..sbnyer comel..comel sgt..tp aku mkn gak..hahah
Chikien chop..aku makan smlm..leh la..tp aku tak suke sgt lah

Big Apple punyer donnut

zaman dah berubah

Salam untuk semua yg sudi bc blog ni..5/11/2008...bila aku bangun je dari tido..something happened..aku terlambat bangun subuh..arrrr...erm..tp ttp bangun menunaikan kewajiban aku as a muslim..kadang2 aku pun tak terlepas dari melakukan kesilapan..dari la aku kecik smpailah besar..umur da meningkat dewasa ni. tapi semua org ade peluang untuk berubah pokok pangkalnya dari hati (ayat member aku) ahak..cilok jap..sb da lama aku tak dengar die ckp mcm tu..heheh..i miss him so much..ahak..tp die tak tau pun..hahaha..saje2 jek..aku rindu sgt ms aku belajar dulu..walaupun tak smp lagi 2 tahun tapi moment at that time so precious..moment yg tak dapat aku lupekan walaupun ms berganjak dengan pantas..

Tak semua org ade moment yg best2 kan..ade yang sedih..ade yag heppy ade yang memalukan..ahak..tapi tu citer setahun yg lepas..tapi skang da berubah..semua dah berubah..kalau ade kawan2 aku yg bc blog ni mesti tahu knp aku ckp semua da berubah..dulu masing2 single..alone..lonely..ahak..tp de gak yg couple..termasuklah aku...tp cinte monyet cinta kontrak (member aku gak yg ajar)..

skang kalu tak salah aku, msing2 da bawak haluan sendiri..sorang ke utara, sorang ke selatan..sorang timur ke barat..erm..rase mcm berpecah/ berpisah jauh..ssh sgt kalu masing2 nak jmp each other sb mesti ada halangan punyer. erm..acctly aku bukan nak citer pasal perubahan tu semua tapi rase terkilan aku pada kawan2 yg ade jauh2 tu..ahak..ahak..tp ye lah diorang de tanggunjawab masing2..masing2 semua da boleh dikatakan bekerja..cuma ade la 2,3 org yg tak keje ag..tp biase la skang ssh sgt nak cr keje..nanti ade lah rezeki diaorang tuh..

2 hari lepas aku dapat msg dr member aku..merangkap sahabat kawan..da seangkatan denganyer..dulu die penah citer kat aku yg die nak alone..its ok..aku pon tak kesah sb asalkan die bahagia aku pon bahagia..aku tau kesah die so aku tak nak ambik port sgt ttg hal tu...tp 2,3 menjak ni die da tak alone..heheh..die ckp die da declare n awek die skang la..hahah..tp aku tak knl pon awek die tu..hahah..aku heppy sgt bile die ckp die da declare n dak tu...sblm ni aku byk nasihat kat die yang tak slah kalu nak cr peluang tuk couple or watever..huhuhu aku byk nasihat die la..tp skang aku plak rase len mcm..sb walaupun aku n die jauh tp aku n die tak penah losr contct or..snyap..rase mcm dekat je la n die..sb bila aku de mslh aku aku akn citer kat die, aku cr die..bila aku rase sedih aku cr die..skang aku rase mcm jauh je n die..jauh sgt..walaupun hakikatnyer sm mcm dulu..y aku ckp aku rase jauh n die sb aku rase mcm aku ni jd mcm penganggu plak..mn tau ms aku cr die, die ngah dating ke n awek die..atau ms tu ngah msg n awek die ke..huhuhu...kite paham la bila org da bercinte ni..ahak..tp takpeah..die bahagia aku pon turut bahagia..

siapa tahu suatu hari nanti aku jmp n korang2 semua kan..

Monday, November 3, 2008

nov coming

3 hb 11 tahun 2008..oktober da tingglkan kite...nov plak yg dtg..rase mcm cepat sgt ms ni pergi..takleh dah nak pusing balik..ropenyer da 3 ari kite dlm bulan nov..tinggal lagi berape hari jek kite nak tahun baru.."new year come again" sekejap sgt rasenyer..dah nak kn wat azam baru..azam lama pon tak tertunai2 lagi..ahak...teruknyer rase..2008 da nk kite tinggalkan..bukan 2008 nak tinggalkan kiter..2009 plak melambai2 kat depan..kite ckit ag da nak smp garisan penamat 2008..tp selagi tak smp ke garisan penamat n bunga api new year tak bunyi lagi, selagi tu kiter realisasikan azam kite rite??..

walaupun azam tu takleh nak tunaikan tahun ni..tak bermakna kite takleh nak gunakan azam tu untuk tahun depan kan..hehe..aha lagi satu..i'm getting older..waaaa...tahun depan maknenye da 24..wawawa..mcm umur 20 lagi..hahaha..ss tul la..tak syok la mcm ni..nanti nak kn jd mature ckit la..hahah..mature ke???

makin kebudak2kan lg ade la agaknyer..umur makin tua, tp pemikiran tahap tu lagik..erm2..keje pun tahap tu lagi..wah..banyak nyer nak kn pikir..wahahah..tulun..

flowers








i love all d flowers...so sweet...so fresh